Okapy Faber

KATALOG PRODUKTÓW

Podczas użytkowania okapu mogą pojawić się wątpliwości związane z jego obsługą.
Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Jaka jest odpowiednia wysokość instalacji okapu?
W zależności od modelu wnosi 530 mm, 550 mm lub 650 mm od płyty grzewczej. Każdy model należy instalować zgodnie z instrukcją obsługi.

Jaka jest odpowiednia średnica rury podłączeniowej?

W przypadku podłączenia do wentylacji domowej należy użyć rury o średnicy 150mm, ale nie mniej niż 120mm.

Co zrobić, kiedy nie można podłączyć okapu do wentylacji domowej?
W takim przypadku należy zastosować filtry węglowe odpowiednie do danego modelu okapu.

Jak często należy wymieniać filtr węglowy?
Filtr węglowy wymieniamy co 6 miesięcy, a przy bardzo intensywnym używaniu co 3 miesiące. W modelach, które posiadają taką funkcję,  zgodnie z sygnalizacją lampki o wymianie filtrów.

W jaki sposób myjemy filtry przeciwtłuszczowe ( metalowe)?
Filtry tłuszczowe myjemy w zmywarce.

Dlaczego okap głośno pracuje?
Należy sprawdzić, czy podłączenie okapu jest prawidłowo wykonane. Należy odłączyć okap od wentylacji i sprawdzić jego pracę - jeżeli okap zacznie pracować ciszej to znaczy, że wentylacja jest źle wykonana.
Jeżeli problem dalej występuje, należy zgłosić się do działu serwisu Faber pod numerem 663130020.

Dlaczego okap słabo pochłania zapachy?
Należy sprawdzić, czy filtry tłuszczowe/metalowe nie są zabrudzone. Aby zapewnić efektywną filtrację filtry powinny być utrzymane w czystości.
Opary zostaną skuteczniej usunięte, gdy włączymy okap na kilka minut przed gotowaniem i wyłączymy dopiero po około 10 minutach po zakończeniu gotowania.
Należy sprawdzić, czy okap został zamontowany na odpowiedniej wysokości (odległości od płyty grzewczej) oraz, czy okap jest wystarczająco szeroki (szerokość okapu powinna być taka, jak szerokość płyty do grzewczej).
Należy sprawdzić, czy rury odprowadzające powietrze posiadają odpowiednią średnicę i długość  (zgodnie z instrukcją danego modelu okapu).

Co zrobić, gdy nowo podłączony okap nie działa?
Należy sprawdzić, czy do okapu dochodzi zasilanie, np. włączając oświetlenie w okapie. Następnie upewniamy się, czy przewód zasilający nie wypadł i jest na swoim miejscu, (podłączenie jest widoczne po zdemontowaniu filtrów metalowych). Jeżeli problem dalej występuje należy zgłosić się do działu serwisu Faber pod numerem 663130020.

Gdzie można kupić części zamienne i akcesoria?
W celu zakupu części zamiennych należy się skontaktować z działem serwisu Faber pod numerem 663130020 lub w serwisach na terenie Polski (lista serwisów znajduje się na stronie internetowej: http://dombianco.pl/serwis/kontakt),

Jak długo trwa gwarancja na okapy Faber?
Okapy Faber objęte są standardową 2 letnią gwarancją. W celu realizacji gwarancji należy posiadać ważną kartę gwarancyjną oraz dowód zakupu.

Jakie produkty są zalecane do konserwacji i czyszczenia okapu?
Do czyszczenia należy używać środków Faber, do konserwacji ściereczki CLIN&CLIN, a do usuwania zabrudzeń pastę CLIN. Należy unikać płynów zawierających chlor, kwas solny i środki żrące oraz czyścić nie stosując szorstkich szmatek.


Aktualnościwięcej aktualności

fotka
2017-10-24 Wieczór architektoniczny w Poznaniu

Za nami kolejny udany wieczór Architektoniczny z ARCH_event 19 października.

czytaj więcej
fotka
2017-10-09 Faber na targach Warsaw Home.

Targi Warsaw Home w PTAK Warsaw Expo już za nami!

czytaj więcej
fotka
2017-09-18 Wieczór architektoniczny w Gdańsku

Pierwsze spotkanie z cyklu wieczory z architekturą już za nami!

czytaj więcej

OKAPYFABER.PL

Al.Krakowska 5
05-090 Raszyn

Tel. (22) 720 11 98
Fax. (22) 720 06 88

e-mail: dombianco@dombianco.com.pl

Copyright © 2012 Okapyfaber.plWszelkie prawa zastrzeżoneTworzenie stron Webton.pl